SDF operationer

SDF operationer
Folk i verden, kig på Rojava! - Mayday, mayday.. hjælp Kobane og Rojava https://drive.google.com/file/d/0B4hjJTbOj_agbld1bmJXTlB1U3c/view

Blog-arkiv

Most read posts

lørdag den 1. april 2017

Enhedsomregner - længde - flade - og rummål


Enhedsomregner - længde - flade - og rummål.

https://drive.google.com/file/d/0B4hjJTbOj_agcmlPSVNsUHFMVEU/view?usp=sharing     

Smart Enhedsomregner i Excel - god til folkeskoleniveau.

Hermed præsenteres en enkel enheds-omregner, som jeg har kodet i et Excel-ark og som kan downloades frit –  og med tiden kan det måske også blive til et fælles udviklingsprojekt – en slags mini mini open-source projekt.

Hvordan fungerer det? 
 Indtast eksempelvis 10 under kvadratcentimeter, så spytter Excel arket automatisk ud hvor meget de 10 kvadratcentimeter svarer til i kvadratmillimeter, kvadratdecimeter, kvadratmeter og kvadratkilometer. I rummål beregner Excel endda også tal for milli-,centi og deciliter og (bare) liter.  


Det lykkedes mig at åbne arket og se det fungere problemfrit on-line på Microsoft Onedrive, jeg kunne ikke åbne det ordentligt i Google sheets (i første forsøg) pga. indtastede potensudtryk, som åbenbart blev gemt som billeder i arket. Ellers kan det downloades frit og bruges i et Excel program på computer.

Er der nogen, som ønsker at blive ”medprogrammører” (eller har nogen kommentarer?) Og evt. indtaste flere kommandoer/ligninger for hekto, nano, pico, miles (mil) , feet (fod), yard m.m. ? Måske er der også potentiale inden for fysiske enheder som Joule, Watt osv.. ??
Jeg har tidligere posteret en trekantsberegner her på Blog-siden ( https://drive.google.com/file/d/0B4hjJTbOj_agZnBrYU1fNVlkZlk/view ), som også kan udvides med nye funktioner.
Jeg kan kontaktes her:  h_stromdahl_dk@hotmail.com 

Hermed stilles Enhedsomregneren til fri rådighed. Hvis jeg har lavet nogle tastefejl modtages korrektion gerne.  
Heine Strømdahl ,  01-04-2017.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar